FANDOM

Andrew Ketterley
Andrew Ketterley01
Születési év–Halál éve Ismeretlen - ismeretlen
Otthon Föld/Anglia
Nem Férfi
Faj Emberek
Család Digory Kirke (unokaöccs)
Foglalkozás/Rang/Cím Önjelölt varázsló
Kapcsolat Digory Kirke, Polly Plummer
Megjelenik A varázsló unokaöccse

Andrew Ketterley volt Digory Kirke (később Kirke professzor) hóbortos nagybátyja. Andrew bácsi egy önjelölt varázsló volt (amire A varázsló unokaöccse cím is utal), annak ellenére, hogy csak a könyvekben mutatott varázstrükköket utánozta le. Felelős a Narnia és a mi világunk közti utazások megindulásáért, ugyanis ő alkotta meg (nagynénjétől örökölt, atalantiszi porból) a varázsgyűrűket, melyek segítségével Digory és Polly Plummer eljutott a „ Világok közötti rengetegbe”. Eleinte ijesztő alak volt Polly és Digory számára, ám Andrew bácsi túlságosan is gyáva és alkalmatlan arra, hogy komoly gonoszként jelenjen meg előttünk, annak ellenére, hogy szándékosan, és a hozzá nem értéséből adódóan is, igen sok zűrt okozott. Túl gyáva volt ahhoz, hogy ő maga próbálja ki a varázsgyűrűket, így aztán kegyetlen módon a gyermekeket rángatta bele a dologba, anélkül, hogy tudták volna (Andrew bácsit is beleértve), hogyan is működnek a gyűrűk. Mindez a balszerencsés charni látogatással, valamint a gonosz boszorkány, Jadis először a mi világunkba, majd Narniába történő áthozatalával végződött. Jadis e világi villámlátogatása alatt Andrew bácsi oda volt a boszorkányért. Narniában, mialatt a többiek Aslan dalát és a világ létrejöttét csodálták, addig az öreget csak az újonnan született föld üzleti lehetőségei érdekelték, Aslan énekét és beszédét oroszlánordításnak hallotta. Andrew bácsit úgy írja le az író, mint egy büszke pávát, aki emellett még sajnálatos alkoholproblémában is szenvedett.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki