FANDOM

Archenland egy hegyvidékes ország Narniától délre. Határai északon Narnia, délen a Kanyargó Nyíl folyó. A kormány székhelye Anvard, az ország szívében. Anvard a főváros, és a benne található várkastély neve is egyben. Archenland nagyon gyéren lakottnak van feltüntetve és nincs más városa vagy falva említve a Krónikákban. Archenland egy nyitott liget, elszórtan különböző fajta fákkal, melyek elég távol vannak egymástól, így nem alkotnak erdőséget. Annak ellenére, hogy a Kanyargó Nyíl folyótól délre egy sivatag terül el, titokzatos módon mégsem száraz az éghajlata. Archenland Narnia szövetségese, amint azt A ló és a kis gazdájában olvasható. Narniával ellentétben Archenlandben emberek élnek, és emberek kormányoznak.

Archenland országáról sajnos nagyon keveset tudunk meg a kötetekben.

Történelem Szerkesztés

Viszonylag keveset tudni Archenland történelméről:

Frank király második fia, Col király néven lett Archenland első királya, narniai időszámítás szerint 180-ban. Továbbá az is biztos, hogy sem Calormen, sem pedig Telmar nem hódította meg az évszázadok során. Narnia országával mindig is jó viszonyt ápolt, legalábbis az Aranykorban illetve a Száz éves Tél előtti időkben egészen biztosan.

Az aranykorban Szerkesztés

A narniai aranykorban Lune király uralkodik, aki az ikrek, Cor és Corin herceg édesapja. A történet szerint Cor herceg, gyermek korában kerül Calormenbe, és Shasta néven egy halász mellett nő fel. De egy Bree nevű narniai beszélő lóval megszökik gazdájától. Az út során találkozik Aravis-szal, egy calormeni tarkaan lányával, akivel együtt átjut a Nagy Sivatagon keresztül, Archenlandba. Az út során Tashbaan-ban még a testvérével Corinnal is találkozik. A történet végén mindenre fény derül, és Lune király után, Cor kerül a trónra.

Archenland aranykora Szerkesztés

A ló és kis gazdájából megtudhatjuk, hogy Cor és Aravis gyermeke, Ram király hozza el az igazi aranykort Archenlandnak, aki igazságosan és emberségesen uralkodott.

Földrajz Szerkesztés

Archenland egy hegyvidékes terület, rendkívül védett, így a történelem során soha nem tudták elfoglalni. Északon és nyugaton hegyvonulat határolja,mint például a Stormness Head és a Mount Pire. Délen pedig a Kanyargó Nyíl folyó, valamint a Nagy Sivatag. Keleten pedig a Nagy Keleti Óceán.

Az ország fővárosa Anvard.

Egyéb településről és az ország gazdaságáról sajnos nem ír a regény, így például kikötőváros sincsen feltüntetve.

Társadalom Szerkesztés

Mind az uralkodók, mind a lakosság emberekből tevődik össze, de míg az uralkodóházról tudjuk, hogy Narniai vér, addig a köznép származásáról semmit nem tudni, tehát nem részletezik, hogy hogyan kerültek át az emberek világából Narniába.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki