FANDOM

Csata Anvardnál
Narniai év: 1014
Korszak: Narnia aranykora
Konfliktus: Támadás Archenland ellen
Helyszín: Anvard
Szembenálló erők: kb. 300 narniai + kb. 100 archenlandi/200 calormeni
Szembenálló vezérek: Edmund Pevensie király, Lune király/Rabadash herceg
Veszteségek: 1 óriás, egyéb kisebb veszteségek/Rabadash seregének csaknem 80%-a odaveszett
Eredmény: A szövetséges Narnia és Archenland győzelme
Előző esemény: Nincs, meglepetésszerű támadás Archenland ellen
Következő esemény: Nincs, konfliktus vége

Az anvardi csata az Archenland elleni támadás egyetlen jelentős, fegyveres eseménye volt, mely döntő ütközetnek minősült a Narnia-Archenland szövetség és Calormen között, és elősegítette egy hosszú évszázadokig kitartó béke létrejöttét Calormen és északi szomszédjai között.

ElőzményekSzerkesztés

Az átvert Rabadash, Calormen forrófejű hercege bosszúhadjáratot indított Narnia ellen. Tervének részét képezte Archenland elfoglalása és tartománnyá tétele. Reményei szerint Anvardban barátként, tárt karokkal fogadták volna, így kardcsapás nélkül elfoglalhatták volna Archenland fővárosát. Azonban Shasta (Cor herceg), egy Calormenből megszökött fiú időben figyelmeztette Lune királyt, Archenland uralkodóját a közelgő veszélyről, a királynak így sikerült felkészítenie a várat a calormeni támadásra. Ezalatt Shasta megküldte a hírt Cair Paravelbe is, ahonnan Narnia két uralkodója, Edmund király és Lucy királynő azonnal útra keltek egy támogató sereg élén Anvardba.

SeregszemleSzerkesztés

CalormeniekSzerkesztés

  • A calormeniek seregét Rabadash herceg vezette.
  • 200 könnyűlovas.

ArchenlandiakSzerkesztés

Az archenlandi védőket Lune király vezette.

  • 1 szakasz íjász
  • 1 szakasz lovas

NarniaiakSzerkesztés

A narniai felmentősereget Edmund király vezette.

  • 1 szakasz nehézlovas
  • 1 szakasz gyalogos ( kentaur, kutyák, medvék)
  • 1 csapat nagymacska (leopárdok, párducok)
  • 6 óriás

A csataSzerkesztés

Rabadash és serege a csata első napján sötétedés után érte el, és rohamozta meg Anvard várát, habár már az éjszaka folyamán visszavonulásra készült, hiszen várakozásai ellenére Lune király igenis fel volt készülve az érkezésére, és a falakon mindenütt védők nyüzsögtek. Rabadash embereivel faltörő kost építtetett a közeli erdő fáiból, és a második nap megkezdték a főkapu ostromát. Délután a narniai hadoszlop megérkezett a várral szembeni domboldalra, és rázúdultak Rabadash völgyben tevékenykedő embereire. A nagymacskák a balszárnyon támadva hamar bekerítették illetve elpusztították a gazdátlan calormeni lovakat. Habár Rabadashnak sikerült úgy száz emberét lóra ültetnie, hogy szembeszálljon a narniai rohammal, védtelenül hagyva azonban a kaput ostromló utóvédjét lehetőséget adott a nagymacskáknak, hogy miután végeztek a lovakkal, a faltörőkost cipelő katonákra rontsanak. Az utóvéd elmenekült, Lune király pedig ezt azonnal kihasználta, és hamarosan gyalogosok és lovasok tucatjai rohantak ki a kapun, hogy hátulról körbekerítsék a calormenieket. A jobb szárnyon eközben a hatékony óriások közül egyet leterítettek, és így ez az oldal rövid időre megzavarodott. Ennek ellenére a calormenieket hamar körbevették, és véres kézitusa kezdődött a három sereg között. A túlerő ellen Rabadash és csapata nem tudott mit tenni. A párbajokban a szövetség harcosai kerekedtek felül, Rabadash pedig Edmunddal való küzdelme közben fent akadt egy, a várfalból kiálló kampón. A calormeniek közül sokan megadták magukat, mások elbuktak. A csata Narnia és Archenland közös győzelmével véget ért.

KövetkezményekSzerkesztés

A csatát csupán néhány tucat calormeni élte túl, köztük Rabadash. A herceget a szövetséges vezérek, Lune király, Edmund király, Lord Peridan és a többiek bíróság elé állították, és szabadon kívánták ereszteni, ám Rabadash nem hallgatta meg feltételeiket. A tömegben megjelenő Aslan megátkozta a herceget (szamárrá változtatta), akit ezekután elszállítottak Tashbaanba. A Nagy Oroszlán megtiltotta Rabadashnak, hogy miután visszaváltozott emberré, valaha is tíz mérföldnél távolabb utazzon Tashbaan városától, így aztán a herceg apja halála után igencsak békeszerető tisrocként vonult be a történelemkönyvekbe. Ez pedig egy hosszantartó béke létrejöttét eredményezte mind Narniával, mind Archenlanddal.

Név szerint említett harcosokSzerkesztés

CalormeniekSzerkesztés

ArchenlandiakSzerkesztés

NarniaiakSzerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki