FANDOM

Edmund01.PNG

Edmund Pevensie

Edmund Pevensie (1930-1949) a négy Pevensie testvér közül a második legfiatalabb. Bár eleinte gúnyolódó és áruló volt, később kiváló király és hadvezér vált belőle Narniában.

A könyvekbenSzerkesztés

Az oroszlán, a boszorkány, és a ruhásszekrényben

Edmund csak egy évvel idősebb egyszem húgánál, Lucynél, mégis néha úgy viselkedik, mintha évek lennének köztük. Az iskolában kezdődött életének gúnyolódós szakasza, mikor rossz társaságba keveredett, s nagyon csúnya dolgokat művelt. Mikor a II. világháborúban, a bombázások elől Digory Kirke professzorhoz kerültek, és Lucy földedezte a ruhásszekrényt, Edmund nem csak nem hitt neki, hanem többször kicsúfolta. Később, midőn ő is átkerült Narniába a szekrényen át, talán megbocsátott volna Lucynak, de akkor nem találta húgát, s így nem volt rá alkalma. Ehelyett találkozott Jadis-sszal, a boszorkánnyal, aki ismerte titkos fájdalmát: úgy érezte, testvérei - főképp bátyja, Peter, - ok nélkül lenézi. Így fogékony volt az ábrándokra, amelyek segítségével Jadis elhitette vele, hogy ő egy jó boszorkány, s hogy a fiú majd Cair Paravel-ben fog, egyedül, uralkodni. Továbbá a fiú kapott Jadis ételéből is, tehát teljeskörű árulóvá vált. Később, mikor mind a négy testvér Narniában volt, elszökött a Hódlak-ból, és Jadis palotájába ment, ahol csakhamar megtudta, hogy átverték. Miután Aslan-nak köszönhetően kiszabadult, megbánta bűneit, s az I. Berunai ütközet során rátámadt a boszorkányra, s varázspálcáját elvágta, továbbá rengeteget segített a csatában.

Edmund a többi regényben

Edmundból nagyon komoly és kiegyensúlyozott férfiú lett, továbbá diplomataként is megállta helyét. Kiváló bíró vált belőle, eképp a következő nevet kapta: Edmund, az Igazságos. A következő regényekben Edmund nagyon tisztelettudó, kedves fiúként jelent meg, Lucy lett egyik legjobb barátja. Az utolsó regényben meghal egy vonatszerencsétlenség során, s ezért Aslan elhozza őt az igazi Narniába, hogy ott éljen az idők végeztéig.

A filmekbenSzerkesztés

Az 1988-ban készült, a BBC megbízásából forgatott Narnia-filmsorozatban Jonathan R. Scott szerepelt Edmundként, az idősebb Edmundot pedig Charles Ponting játszotta el. A 2005-ben készült, rendkívül sikeres megfilmesítésben Skandar Keynes játszotta Edmund Pevensie-t, igen nagy tehetséggel. Az idősebbet Mark Wells alakította. A 2008-ban készült folytatásban is Skandar Keynes szerepelt Edmundként.

Edmund jellemeSzerkesztés

Edmundot először nagyképű, gyenge, satnya gyerekként ismertük meg, de miután beszélt Aslannal,megváltozott, és hamarosan remek harcos, igazságos bíró és fenséges király vált belőle. Narnia világának egyik kiemelkedően bátor és kedves alakjává vált.

SzakértelmekSzerkesztés

Edmund megtanult úszni, lovagolni, íjászkodni Narnia királyaként, továbbá a kardforgatás és a vadászat "művészetében" is jártas volt. Kiváló bíró és diplomata vált belőle, de e jeles képességeit mind elveszítette, mikor visszakerült a földi világba.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki