FANDOM

Narnia világa egyike a Narnia Krónikái könyvsorozat univerzumának (e világon belül is található egy Narnia nevű ország). Csodás képességű és kinézetű lények népesítik be országait, földrészeit, tengereit.

Országok és földrajzSzerkesztés

Országok, földrészek, tartományokSzerkesztés

Narnia világán belül a következő földrészek és országok terülnek el (rájuk kattintva hosszú leírásra lelhetsz):

FöldrajzSzerkesztés

E világ lapos, nem pedig gömbölyű, mintahogy a mienk. Egy átlátszó, üvegszerű búra fedi félgömb alakban. Ez az ég, aminek útját naponta bejárja a Nap. A csillagok nem izzó gázgömbök, hanem humanoid-szerű lények.
Óceánok, földrészek viszont ugyanolyan formában találhatóak meg, mint a földi világban. Hegységek, tavak, folyók, erdők, mélyföldek, stb. mind megtalálhatóak. Legnyugatibb pontján e világnak valószínűen egy ismeretlen tenger fekszik, kicsit keletebbre pedig Telmar és az attól féldre fekvő terület. Ezután jön még keletebbre Narnia, délebbre Archenland majd Calormen (és talán még egy ismeretlen ország). Ezután keletfelé haladva többszáz mérföld hosszan hatalmas óceán terül el (a Keleti), majd Aslan országa.

HegységekSzerkesztés

Narnia világán belül a következő hegységekkel találkozhattunk:

  • volt egy délen, Narnia és Archenland közös határánál (itt emelkedik a Pire-hegy és Lagour Lángoló Hegye is) és folytatódik egy hatalmas karéjban (magába foglalja Calorment és Archenlandot)
  • kettő északon; a kevésbé magas a Mocsárvidékek felé, a magas és nagy kiterjedésű, ami egy karéjban folytatódik és körülöleli Harfangot, pedig még északabbra
  • valamint három kisebb kiterjedésű hegylánc nyugatabbra

FolyókSzerkesztés

Jelentősebb folyamok és folyók Narnia világán belül:

IdőSzerkesztés

Ami a legszembetűnőbb különbség Narnia és a mi világunk közt, hogy amíg eltelhet Narniában ezer év, addig a földi világban alig egy-két másodperc, vagy egy pillanat sem. Az is lehetséges, hogy amikor újból átrepülünk pár nap múlva valahogy Narniába, addig néhány perc, óra, vagy nap telik el.

Folytatása hamarosan!

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki