FANDOM

"Tudod, ez a szokásos kavarodás az idővel, Pole."
Eustace Jillnek[src]

A narniai idő egy gyakran használt kifejezés, mellyel az idő Narnia világában való múlására utalnak, jelezve a különbséget a földi (és főként angliai, mint amolyan általános hivatkozás) idő múlásával szemben. Narniában az idő lényegében ugyanúgy múlik akárcsak a földön (például egy év mindkét világban 365 napból áll), azonban az idő maga valójában egészen különböző, relatív sebességgel mozog a két helyszínen. Visszatérve a földre úgy tűnhet, a narniai idő sokkal gyorsabban telik, mint a “normális”, evilági; és az ember egyáltalán nem lehet biztos benne, mennyi idő telt el Narniában, mikor újra odajut. Például néhány hónap a földön egyenlő lehet egész narniai évszázadokkal. Valamint, ha Angliából átkerülsz Narniába, hiába töltesz el órákat, napokat, éveket a beszélő állatok világában, egy Angliában tartozkodó szemszögéből nézve egy pillanatra sem tűntél el. Akárcsak a Pevensie testvérek ( Peter, Susan, Edmund és Lucy) esetében, akik gyermekekként léptek Narniába, ahol mindannyian felnőttekké váltak. Azonban, mikor 14 év múltán a ruhásszekrényen keresztül visszatérnek Angliába meglepődve veszik észre, hogy ugyanabban a pillanatban érkeztek, amelyikben elhagyták saját világukat 14 éve. Emellett eredeti korukat is visszakapták, feltételezhető tehát, hogy a Narniában eltöltött idő alatt “felrajzolodótt ráncok” is eltörlésre kerülnek.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki