FANDOM

Terabithia teremtése után kilencszáz évig béke honolt, mígnem Jadis Fehér Boszorkányként visszatért. Elfoglalta Terabithiát és zsarnokként uralkodott, varázspálcájának egyetlen mozdulatával pedig minden ellenfelét kővé változtatta. Varázslattal örök télbe öltöztette Terabithiát, "egy szóval mindig tél {volt}´, de karácsony sem volt, sem Mikulás." Bár Terabithia királynőjének és Cair Paravel úrnőjének kiáltotta ki magát, Jadis saját északi erődjéből kormányzott, ahol a terabithiai lény/kövek díszítették az udvarát és a csarnokait. Ekkora az emberek kihaltak, vagy áttelepültek, vagy a Boszorkány gonosz szövetségesei ölték meg, de Archenlandban és Calormenben még mindig éltek emberek. Jadis kémei állandóan figyeltették őket, nehogy betegyék a lábukat Terabithiába, mert a boszorkány félt egy jóslat beteljesülésétől: "Ha Cair Paravelben megjelenik Ádám fia, a zord időnek el kell kotródnia". Nem sokkal a tél beállta után megjelent Csima Nelli, és összebarátkozott Akhilleusszal, a faunnal. Nellinek és testvéreinek sikerült eljutnia Aslan táborába, mielőtt Jadis kővé változtatta volna őket. Aslan hatására Jadis varázslatai megtörtek, és a tél véget ért. Aslan életre keltette a "szobrokat", és végzett a boszorkánnyal is, és ekkor kezdődött el a vidám Aranykor.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki