FANDOM

1988-ban készítették el az első olyan sorozatot, ami élőszereplős volt és a Narnia cselekményeit játszotta el. A BBC megbízásából készült filmsorozatot a televíziók vetítettek, és mivel hatalmas sikereket halmozott fel, elkészült a folytatás is. Így hatrészes minisorozatokból állt össze Narnia története. Az egész sorozat megjelent DVD-n is, vagyis egy filmet alkotott.

AdásokSzerkesztés

Az epizódokat hetente adták le a BBC műsorán. A "premier" november tizenharmadikán volt.

  • Első epizód: 1988. november 13.
  • Második epizód: 1988. november 20.
  • Harmadik epizód: 1988. november 27.
  • Negyedik epizód: 1988. november 4.
  • Ötödik epizód: 1988. november 11.
  • Hatodik epizód: 1988. november 18.

A stábSzerkesztés

  • Richard Dempsey - Peter Pevensie
  • Sophie Cook - Susan Pevensie
  • Jonathan R Scott - Edmund Pevensie
  • Sophie Wilcox - Lucy Pevensie
  • Barbara Kellerman - jószívű boszorkány
  • Michael Aldridge - Digory Kirke professzor
  • Maureen Morris - Mrs. Macready
  • Kerry pala - Hódpapa
  • Lesley Nicol - Hódmama
  • Jeffrey S Perry - Tumnus úr
  • Martin Stone - Maugrim
  • Bert Parnaby - Mikulás
  • Big Mick - törpe
  • Hamish Kerr - róka
  • Jill Goldston - mókus
  • Garfield Brown - emberevő (1.)
  • Keith Hodiak - emberevő (2.)
  • Kairen Kemp - boszorkány (1.)
  • Irene Marot - boszorkány (2.)
  • Ken Kitson - óriás
  • Christopher Bramwell - Peter (felnőtt)
  • Suzanne Debney - Susan (felnőtt)
  • Charles Ponting - Edmund (felnőtt)
  • Juliet Waley - Lucy (felnőtt)
  • William Todd Jones - Aslan (bábu)
  • Ronald Pickup - Aslan (hang)
  • Rendezte: Marilyn Fox
  • Vágó: Alan Seymour
  • Producer: Paul Stone

EpizódokSzerkesztés

Első epizódSzerkesztés

Petert, Susant, Edmundot és Lucyt a II. világháború miatt elküldik Londonból egy hatalmas vidéki házba, aminek birtokosa Digory Kirke. Lucy egy ruhásszekrényt fedez föl, amin átmenve Narniában találja magát. Találkozik Tumnussal, a faunnal, aki elhívja teára, de azt is elmondja, hogy ő a Fehér Boszorkány szolgálatában áll, és el kéne rabolnia őt. Végül lelkiismerete úrrá lesz a faunon és vissza viszi lucyt a ruhásszekrényhez. Mikor a kislány visszatér, senki sem hisz neki, Edmund pedig egyenesen kicsúfolja.

Mikor másnap bújócskát játszanak, Lucy bánatból a ruhásszekrény bújik el, Edmund pedig követi, de űtjut Narniába. Mielőtt még feleszmélne, egy csörgő, rénszarvasom által vontatott hintót pillant meg. Egy nő ül rajta, meg egy törpe, aki korbácsolja az állatokat.

Második epizódSzerkesztés

A nő a hintójára hívja Edmundot és megkínálja török csemegével meg itallal. Eközben Edmund elmondja, hogy van három testvére és az egyik már járt Narniában. A királynő, mert hát ő volt az a nő, azt mondja, hogy majd ő lesz a herceg ebben az országban, ha legközelebb elhozza mindegyik testvérét. Edmund, miután elbúcsúzott a nőtől, találkozik Lucyvel, aki elmondja, hogy Tumnust nem bántotta a Fehér Boszorkány. Lucy tájékoztatja bátyját, hogy a boszorkány Narnia királynőjének tartja magát. Visszajutnak a másik világba, és Edmund azt mondja, csak játszottak, eljátszották, hogy a történet igaz. peter letorkollja öccsét, hogy bátorítja Lucyt.

Susan és Peter a professzorhoz mennek, aki azt mondja, Lucy bizonyára igazat mond. Ezután elmennek aludni. Mikor épp Mrs. Macready elől menekülnek, a ruhásszekrényen át vezet a menekülőútjuk. Edmund lebukott, hiszen átjutnak Narniába. Hamuszínű arccal próbál magyarázkodni, e nem viszi sokra. Lucy javaslatára elindulnak Tumnushoz, de a faun otthonát szétdúlva találják. Egy levélre lelnek, miszerint letartóztatták Tumnust, mert emberekkel barátkozott. Az aláírás a titkosrendőrség fejétől származik.

Harmadik epizódSzerkesztés

Folytatása hamarosan!

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki